Tuesday, November 16, 2010

INTERBIU 11|11|10

Wah cantik plak date tue kan.Keramat tol..ekeke..nak interbiu kat ner nie SURAYA?Jom ikut aku & Minie.Minie interbiu??Xceli Minie amik cuti hari tue nak temankan aku g interbiu.Sabar menunggu ko,cian kat dia.5hours menunggu..much appciate syg.Heart U!Kol 11.30 aku dah siap & kobar2 nak g interbiu.huhu..

Dlm kol 12 aku pun sampai ke destinasi..interbiu apa?Aku ditemuduga untuk post PEREKA di UNIMAS.


google photo


Sampai jer ke building canselor, aku & Minie lepak jap kat lobi.Sempat gak dia snap gambor.Masa tue belum ada lagi yang datang nak g interbiu.Bukan main kobar2 lagi aku,tue pun xda selera nak lunch..haha..nak cakap nebes tue x gak ew.Cam x sbr jer nak interbiu tue cepat habis,relief ckit.Makan x kenyang tido pun x lena korang.



Haha..si bulat Minie!!;-*

Tengah buat apa tue SURAYA woi..ko x blaja ker,main2 hp segala.Xceli aku tengah entertain customer,wah!sempat gak weh.byk kerja nak ammend terpaksa ler aku hold dulu kan.Sorry!!


Pose nak check keti bas!!ekeke..Dalam kol 1.30,aku masuk ke Bilik Mesyuarat Bahagian Pembangunan & Pengurusan Sumber Manusia Tingkat 2.Minie plak terpaksa layan dowang di sofa tuh selama 5 jam.Ciannn laki aku..adoiyai!!

Dah kat bilik mesyuarat, satu persatu ler muka designer datang.3 ompuan & 7 lelaki.Sorang pereka tue kawan college mate aku Mael,AMZAR.Kenal in year 2006,masa tue dia g beraya umah Chu.Lama gak x jumpa.Dulu afro skrang hilang sudha!!wakaka..nak kerja gov takleh lar rambut gitue kan.Amzar nyer portfolio memang power.Possibility nak dpt kerja kat cni memang 80% ko noks.Super talented.Maseh muda lagi,24 y.o.Btw best gak ew, aku imagine plak yg kiterang nie kerja jd editor magazine.huhu..layan~~Masing2 ada kelebihan sendiri & impresso portfolio;-p

Macam2 jer gelagat kiterang.Ada bawak muka nebes,diam jer memanjang..wakaka..aku plak lain gelagat.Nak hilangkan mood senyap tue,aku entertain ler dorang.Buat lawak sendiri ketawa..bongoks!!

Jam 2.45pm camtue sorang2 ler dipanggil untuk ke bilik temuduga,designer paling awal masuk ialah Amzar & yg paling last aku ler..ekot alphabet A-Z.Maka berpuasa ler aku untuk 5 jam.huhu..takper2 janji aku dapat mengkhatamkan misi temuduga tue.Hampir semua designer aku share experience & knowledge.Best gak dpt jumpa rakan seperjuangan yang same interest&passion.Masing2 dgn impian & cita2 dorang.

Hampir jam 5,aku paling last yg dok sorang2 kat bilik mesyuarat tue..wakaka..boring gak xda teman nak berbual jadi aku g ler kemas bilik tue.Kerusi,buku & file aku susun teratur jer,nak buang masa sementara nak ditemuduga.Haa~~ocopot!!!!;-p..loceng berbunyi.Korang jgn salah faham k,bukan waktu balik!!!Aiseyman...giliran aku dipanggil untuk ditemuduga k.

Nebes???takder lha.Interviewer tue semua ok2 & BAIK.Semua soalan aku dapat jawab.Alhamdulillah;-D..Tapi kan..biasa lha ko cam lam court ler plak,sebab apa aku cakap camtue.Ko musti ler pandai defence & show strengthen skills coz diorang byk psyco & provoc ko.Kalo x pandai jwb,ancuss ler.

Tapi aku buat cam ko bual biasa xda rasa interbiu lansung.Sempat gak aku share photo projek anniversary aku tuh..gatal.Ada problem sikit bab freelance aku,biasa lha kan gov,STRICT.


Habis jer interbiu aku&Minie amik si adik ipar seiras x sama mak x sama bapak, Cik ZIEZAH kita lar.1st tyme aku kenal dia nama ZIEZAH k..tahun 2004/05 kot.ehe..;-p..INSYAALLAH kalo ada rezeki dapat ler aku kerja kat sana,kalo x pun xpe janji ada xperience & usaha\m/


*Zie bila gik kita nak lepak,ajarin guwe!!ekeke..

4 comments:

PutRee SeJiNjaNg said...

otedah lamak juak ktk nggu turn..hehhhe..

isyaallah dapat ktk yunk mun ya rezeki ktk...=)

CHU MAJORFLAVA said...

amin!!thx dear...;-D

Redbloodsnow said...

HAHA..YA NAMANYA ABG MEK YA KEKASIH YG SETIA MENUNGGU. PAYAH AIH NK CARIK ORG GYA...HIKSS

BTW, HOPE U GET THE JOB, SIL :)

CHU MAJORFLAVA said...

haha...nang sabar.mun mek ngu nya 5 jam.moha mek..adoiyai;-p